Amacı
Çalışma yaşamındaki müzakere gerektiren durumları ve çeşitli çatışma alanlarını belirleyerek, sorun çözümleyici müzakere tarzının benimsenmesini sağlamak ve etkili bir müzakere sürecini başarı koşullarını, gerekli taktikleri tanımak. |
|
Eğitim İçeriği
- Müzakere nedir?
- Müzakere Tarzları – Uygulama: Thomas Kilmann Müzakere Tarzı Aracı
- Müzakerenin aracı: İletişim
- Doğru Soru Sorma
- Etkin Dinleme
- Güven Oluşturma
- Müzakere Öncesi Hazırlık Yapma ve Strateji Oluşturma
- Kendimizi ve Karşı Tarafı Analiz Etmek
- Hedef Belirleme, Önceliklendirme
- Giriş-Çıkış Noktalarını ve Takas Edilebilecek Konuları Belirleme
- SWOT Analizi – Güçler, Zayıflıklar, Tehditler, Fırsatlar
- Yapılan Hazırlığın Üzerine Strateji Oluşturma
- İlişkiyi Analiz Etmek
- Müzakerede Güç Dengesi
- Müzakerenin Açılışında Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar
- Müzakere Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar
- Öneriyi Kabul Ederken
- Çıkmazda Kalındığında
- İtiraz ve Dirençle Karşılaşıldığında
- Müzakere Edilecek Konuların Zamanlaması: Uygulama
- Müzakerenin Sonunda ve Kapanışında Dikkat Edilmesi Gerekli Konular
- Özetleme ve Değerlendirme
- Müzakere Uygulaması
Katılımcı Profili
Orta ve üst kademe yöneticiler ile hızlı büyüyen kurumların müşteri ile karşılıklı iletişime geçen çalışanları | |
Devam Zorunluluğu
Eğitimde %75 devam zorunluluğunun yerine getirilmesi gerekmektedir.
Sertifika / Transcript
Program sonunda katılımcılar ARELSEM Müdürü ve İstanbul Arel Üniversitesi Rektörü tarafından imzalanan katılım belgesi almaya hak kazanırlar.