Bireysel Eğitimler

PR ve Event Yönetimi

Eğitim Süresi

32 Saat

Eğitim Yeri

T.C. İstanbul Arel Üniversitesi Sefaköy Yerleşkesi

Amacı


Tanıma ve Tanıtma sanatı olan Halkla İlişkiler de dünyanın geçirdiği değişim rüzgarının tam ortasında yer almaktadır. Hedef Kitlelerin bolluk çağında davranış şekilleri değişirken onlara ulaşmakta yeni iletişim teknolojilerine görev düşmektedir. PR, doğru hedef kitlesini bulmak, bu kitleye doğru zamanda, doğru bilgiyi,doğru bir şekilde iletmekle ilgilidir. Artık sosyal medya devriminin içinde yaşıyoruz. Hız çağı. Hiç bitmeyen bilgi akışı, kullanıcının paylaştığı içerikler bütün dünya da yaptığımız işi tamamen değiştiriyor. Rekabetin güçlenmesi, tüketicilerin bilinçlenmesi, markaların müşterisini anlayan, ona değer veren ve daha yakın olmak istemesi, markaları 'Digital' ortama taşıyor. Bu yeni dünyaya taşınan markaların hedef kitleye en iyi nasıl ulaşılacağı, şirketin ve ürünlerin yapısının nasıl olduğu, doğru mesajı vermek için kiminle iletişim kurulması gerektiği ve nasıl bir etkileşim içinde olunması gerektiği gibi konulara odaklanabilecek yetenekli PR uzmanlarına ihtiyaçları vardır. Teknoloji ve iletişim alanındaki gelişmeler, kişisel bilgisayarların yaygınlaşması, internet ile bütünleşen bilgi iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, bu teknolojilerindeki giderek sayısallaşması ve bu sayısallaşma sonucunda görülen “bilgi çağı”, “sayısal/digital çağ”, “bilgi toplumu” olarak adlandırılan sürecin temelini oluşturmaktadır. Bu anlamda tanımı ve işlevleri açısından tartışmaya açılan yeni medya ve yeni medyanın temel özelliklerinin tüm sektörlerdeki kurum ve işletmelere olan etkisi, çalışma yaşamında da değişime yol açmış, yeni yönetim anlayışları ve iş modelleri ortaya çıkmıştır. Günümüzde her firma veya grubun web sayfası bulunmaktadır. Hatta sosyal medya da fan grupları oluşturmaya başladılar. Daha etkin yönetmek bu program ile elinizde…

Eğitim İçeriği


  • Halkla İlişkiler genel kavramlar; Halkla  İlişkilerde Dün, Bugün ve Yarın;  Halkla İlişkilerde Değişim ve  İletişim Strateji Yönetimi
  • İnternette Halkla İlişkiler Kullanımı, İnternette  Geleneksel Halkla İlişkiler Uygulamaları; Web Sayfa ve Örnekler, Web Sayfası Yönetimi
  • Offline Siteler, Online Siteler, Medya Siteleri, Sektörel Portallar,  Sosyal Networkler, Arama Motorları, Blog, Pod&Vodcast, İmleme Siteleri, İnternet TV’ler, E-mail Grupları, Şikayet Siteleri, Forumlar, Fırsat Siteleri, E-Ticaret Siteleri, Wiki-Sözlükler, Paylaşım Siteleri, Sanal Dünyalar, Chat v.b… Doğru Yönetimi
  • Online Basın Enformasyon, Basın Bülteni Siteleri, Online Medya Takip
  • Tablet ve Mobil Uygulamalar
  • Halkla İlişkilerde İnteraktif İletişim 
  • Dijital Strateji ve Hedeflerin Belirlenmesi
  • Sosyal Medya da İzlenecek İş Süreçleri
  • Düzenli İçerik Oluşturulması
  • Aylık Durum Değerlendirme
  • Sahte Hesap Kontrolleri
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi
  • Marka Avukatları Nedir

Katılımcı Profili


Kurumların halkla ilişkiler, kurumsal iletişim,pazarlama, sosyal medya alanında çalışan uzman yardımcısı, uzman ve yöneticiler programa katılabilirler.

Devam Zorunluluğu


Eğitimde %75 devam zorunluluğunun yerine getirilmesi gerekmektedir.

Sınav


Eğitim sonunda yapılacak sınavda 75 puan ve üzerinde alan katılımcılar “Eğitim Sertifikası”; 75 puanın altında alan katılımcılar ise ikinci sınav hakkından sonra yine barajın altında kalma durumunda “Katılım Belgesi” almaya hak kazanacaklardır.

Sertifika / Transcript


Program sonunda katılımcılar ARELSEM Müdürü ve İstanbul Arel Üniversitesi Rektörü tarafından imzalanan sertifikalarını almaya hak kazanırlar. Ayrıca program içeriğini ve sınav sonucunu gösteren bir transcript alacaklardır.